De Historic Grand Prix keert terug naar Zandvoort!
Gepubliceerd op 15 december 2021De in ere herstelde Historic Grand Prix van Nederland vindt komend jaar jaar plaats op 15, 16 & 17 juli op CM.com Circuit Zandvoort. Voor de vele autosportliefhebbers is dit het belangrijkste historische race-evenement van Nederland. De organisatie is in handen van de Dutch Grand Prix, die ook de F1 Heineken Dutch Grand Grand Prix organiseert. De initiatiefnemers zijn bijzonder trots Chris Zegers aan te mogen kondigen als ambassadeur van het evenement. De kaartverkoop start donderdag 10 maart.
Voor jong en oud
Voor alle racefans die nog niet eerder in aanraking zijn gekomen met de historie van de autosport is dit de kans. De Historic Grand Prix is het nummer 1 historische race event van Nederland. Bucketlist materiaal voor alle autosportliefhebbers, zowel voor deelnemers als fans.
Maar ook voor liefhebbers van goed georganiseerde topsportevenementen is de Historic Grand Prix een unieke beleving. Voor de bezoekers is het event een ontdekkingstocht naar de rijke historie van onder andere de Formule 1 autosport op Circuit Zandvoort in de entourage van een openluchtmuseum. Van de klassieke en zeer exclusieve racebolides, de aankleding, het entertainment, tot het eten in de verschillende foodcourts; dat alles maakt de Historic Grand Prix een uniek evenement voor jong en oud. Om dit te benadrukken, biedt de organisatie, alle bij de Dutch Grand Prix geregistreerde fans, de mogelijkheid twee kinderen gratis mee te nemen naar het event, bij aanschaf van een ticket.
De organisatie van de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix en de Historic Grand Prix is handen van de Dutch Grand Prix (DGP). De DGP is een onderneming waarin SportVibes, TIG Sports en Circuit Zandvoort gelijkwaardig deelnemen. DGP wil de racefans in Nederland een ervaring blijven bieden die zijn weerga niet kent. De F1 Heineken Dutch Grand Prix en ook de Historic Grand Prix worden georganiseerd in een festivalachtige setting, met activiteiten voor het hele gezin. Met het evenement wil de DGP aan de wereld laten zien waar Nederland voor staat ten aanzien van de ultieme klantbeleving, innovatie, ondernemerschap, oranjebeleving en veiligheid.